Strona główna Dzisiaj jest: 22-9-2019, godzina 17:01:19

Wnętrza

Dobrze, zaczniemy od wnętrz outdoorowych (tzn. wnętrz zewnętrznych :D), chodzi tu np. o obiekty wewnątrz domków, baraków, hangarów itp. Otwórz swoją mapę jeśli masz wyłączony edytor.

Wejdź teraz kamerą do pierwszego baraku, ustaw sobie szybkość (na dole ,Speed) na 0.1 i wejdź w Brush>indoor. Powybieraj sobie obiekty, w furniture znajdziesz meble. W boxes>crates znajdziesz skrzynię najemników pod nazwą stash ;] Możesz mieć problem z ustawianiem więc ustaw sobie górny pasek tak jak tutaj:

No to poczekam chwile... A! Jeszcze zapomniałem powiedzieć, właśnie Brush się nie rusza. W następnym dziale zrobimy obiekty ruszające się, na razie obiekty takie ja krzesła, szyby itp. nie używaj. To później się wstawi. Tak samo komputery. Na zewnątrz, przy ognisku możesz też postawić jakiś stolik czy cóś.

Minęło trochę czasu, ustawiłeś dość mam nadzieję :D Ja zrobiłem coś takiego:

Pierwszy Barak

Drugi Barak




Wykonałeś ładną robotę, teraz zajmiemy się wnętrzami całkowitymi, tzn. zazwyczaj podziemnymi choć są też naziemne całkowite. Mówię na to indoor (podziemne całkowite) i boxdoor(naziemne całkowite).

Ale wpierw, musisz zaznaczyć dolny przycisk przenikania aby cokolwiek robić pod ziemią.

Kliknij na niego, a zrobi się taki

Są to wnętrza, gdzie nie spotkamy wolnej przestrzeni. Zajmiemy się indoorami więc. Wejdź w Terrarin w RollupBar i Holes, po czym Make Hole (zrób dziurę) i możesz zrobić w ziemi najmniejszą jaką się da dziurę.

Teraz wypadało by ją obramować, weźmy airducts (tunele wentylacyjne) z Brush>glm>ww2_indust_set1>airducts>airduct200xEntry i obróć ją tak aby było wejście do ziemi, zobacz to sobie:

Niepotrzebne dziury (holes) wykasuj za pomocą Remove Hole.

Z początku będzie trudno Ci się przyzwyczaić do budowy czegoś w ,,nicości". I nie używaj znacznika że coś leży na ziemi tylko znacznika który włączałeś na początku ,Wnętrz, czyli że coś ma leżeć na czymś :>

Teraz dalej wybierz airduct200x (nie entry) i dobuduj tunel. Tak ze 2x airduct200x w dół. Jak już to zrobiłeś, za pomocą airduct_corner, airduct_corner_a, airduct_corner_b zrób skręt aby można było iść poziomo. Po czym znowu airduct200xentry, tak jak jest

TUTAJ

Teraz będziemy robić Centrum satelitarne, stąd ta satelita.

Wejdź teraz w natural>rocks>beachrock i weź beachrock07, obramuj ładnie te wypustki przy wejściu do centrum. Będziemy mieć już to z głowy. Przy odrobinie cierpliwości możesz to zrobić ładniej niż ja ;P

Teraz wejdź w brush>glm>ww2style>floor i wybierz sobie podłogę, ja wzięłem ww2_gk_fec3_x400y400z26. I teraz musisz tak samo jak wentylacje, ładnie poustawiać aby nie nachodziły a siebie modele (tekstury) oraz żeby nie było żadnych odstępów.

Zobacz jak ja to zrobiłem:

Teraz weźmy walls (ściany), ja wezmę sobie ww2_gk_002_x50y400z250. Teraz ścianami można poobracać w różne strony, aby się ładnie ułorzyły. Gdy postawisz jedną, zalecam używać tylko osi X lub Y (wybieraj sobie w górnym pasku) aby równo stawiać kolejne.

Do rogów wypukłych najlepiej użyć np. takiego zagięcia jak ww2_gk_c04_x100y100z250.

Zajeło mi to ok. 10 min., tobie pewnie nieco dłużej jesli zrobiłeś bardzo dokładnie ;] Ale spokojnie, będzie szybciej. Ma Ci wyjść coś takiego, narazie rób tak jak ja, możesz używać innej podłogi lub sciany oczywiście :]

Screen1

Screen2

Teraz będziemy robić Centrum satelitarne, stąd ta satelita.

Wejdź teraz w natural>rocks>beachrock i weź beachrock07, obramuj ładnie te wypustki przy wejściu do centrum. Będziemy mieć już to z głowy. Przy odrobinie cierpliwości możesz to zrobić ładniej niż ja ;P

Teraz zrobimy obramowanie tego wejścia wentylacyjnego. Wejdź w Brush>glm>shipwreck>pillar i wybierz swr_mp_ps_250z25 oraz swr_mp_ps_250z100 i zrób tak jak

TUTAJ

Jak już zrobiłes, weź wejdź w celling i weź swr_mp_v1_300. Ustaw tak ładnie, aby to jakoś wyglądało.

Zrób tak:

Sufit1

Sufit2

Polecam teraz zapisać grę (File>Save).



Zrobiłeś bardzo dużo

Musisz teraz uzbroić centrum satelitarne w stoliki dla komputerów które postawimy w następnym dziale. Ustaw także różne takie bajerki, możesz dać jakąś beczkę(zardzewiałą) itp.

Jak już ładnie przyszykujesz zrób jeszcze raz File>Save i Generate Surface Texture na 4048x4048 :D

Teraz możesz przejść do części EntitiesMisje SP.