Strona główna Dzisiaj jest: 22-9-2019, godzina 16:59:43

Dźwięki

DŹWIĘKI
Oprowadzę was po dźwiekach, bez nich mapki nie są już takie dobre :)
W FarCry mogę rozróżnić 4 podstawowe, najczęściej używane dźwięki:
-MissionHint
-RandomAmbientSoundPreset
-SoundExclusivePreset
-SoundSpot
Zaczniemy od najprostrzych, czyli MissionHint i SoundSpot. Obydwa nie wymagają porządanej strefy (Area).
Wszystkie dźwięki znajdują się w Entity>Sounds.
MISSION HINT
Wybierz więc MissionHint i postaw gdzieś. MissionHint wymaga Tiggera, postaw ProximityTigger i w OnEnter Tiggera wybierz MissionHint i akcja Play(graj).
Zaznacz MissionHint i w Entity Properties w zakladce Hints w Hint1 wybierz FarCry>Languages>MissionTalk i masz tutaj rozmówki z całej gry. Wybierz coś sensownego, pamiętaj tylko jedna wypowiedź! Właśnie do tego służy MissionHint, czyli powiadamianie w czasie misji ;)
SOUND SPOT
SoundSpot jest zwyczajnym dźwiekiem, charakteryzuje go, że "nie lubi" dużych obszarów i już nie potrzebuje Tiggera, po trzecie ma określony InnerRadius, mocny, przybliżony dźwięk i OuterRadius czyli zewnętrzny, bardziej cichy dźwięk.
Aby odtwarzać natychmiast dźwięk nalezy zaznaczyć Play.

Ma także funkcję odtwarzania natychmiastowego jak i określonego przez Tiggera.
SOUND EXCLUSIVE PRESET
Dźwięk bardzo ważny, wymaga tak samo jak RandomAmbientSoundPreset porządanej strefy, dla dźwięków polecam AreaSphere (RollupBar>Objects>Area), wygląda ona tak:
Tylko, w środku tej kuli będzie słychać nasz dźwięk. W EntityProperties w Radius możesz ustalić wielkość kuli.
Dla mapki 2048x2048, Radius 1000 powinien wystarczyć. Efekt będzie taki:
ale jeszcze nie mamy dźwięku, wstaw więc SoundExclusivePreset koniecznie w środku kuli,
teraz możesz wybrać określony zestaw dźwięków. w SoundPreset. Ja wybrałem rebellionguns czyli odgłosy strzałów, możemy je usłyszeć w mapie Rebelia. Opcja Scale musi mieć taką samą wartość jak AreaSphare ma Radius.
Teraz zaznacz AreaSphare i w AttachedEntities wybierz Pick i połącz z SoundExclusivePreset.
Naciśnij CTRL+G i sprawdź czy dźwięki działają. Jesli nie, zapisz mapkę i wczytaj i wtedy zobacz.
A jak dalej nie działa, wróć się do początku.
RANDOM AMBIENT SOUND PRESET
Funkcja ta jest bardzo podobna do SoundExclusivePreset. Ma dodatkowe opcje takie jak Indoors Only, czyli graj tylko w pomieszczeniach, Outdoor Only, czyli graj tylko na zewnątrz. Posiada też opcję Once, czyli odtwarzanie jednorazowe (jeden dźwięk). Polecam używać tego dźwięku na zewnatrz, gdyż daje lepsze efekty dźwiękowe. wymagana jest AreaSphare.